آموزش ابزار Ubersuggest
نوشته شده توسط : wiki-demy

Ubersuggest یکی از ابزارهای سئو می باشد که بدون شک هر سئوکاری نام آن را شنیده است. این ابزار آنلاین علاوه بر آنالیز رقبا و بک لینک های سایت، در جستجو و تحقیق کلمه کلیدی به سئوکاران کمک می کند. Ubersuggest با جمع آوری اطلاعات گوگل و سایت های مختلف، آن ها را به شکل آمار، ارقام، و نمودارهای مختلف به شما نمایش می دهند تا با استفاده از این اطلاعات، سایت خود را به بهترین شکل ممکن سئو کنید.

استفاده ازکلمه کلیدی مناسب در سایت باعث می شود تا کاربران بتوانند به آن دسترسی پیدا کرده و به سایت وارد شوند. هرجه سایت شما بهتر و درست تر برای کاربران و کلمات کلیدی صحیح سئو شده باشد، شانس شما در کسب رتبه های بالاتر، ترافیک ارگانیک بیشتر، رشد سریع تر سایت، و افزایش درآمد خود بالاتر است.

برای این که بتوانید Keyword های درست را تشخیص داده و از آن ها استفاده کنید، به ابزارهای Keyword Research نیاز دارید که یکی از این ابزارها Ubersuggest می باشد. در ادامه، به بررسی مزایای این ابزار و آموزش آن می پردازیم.

ویژگی های ابزار Ubersuggest

این ابزار توسط یکی از معروف ترین سئوکاران جهان به نام Neil Patel ساخته و رونمایی شد. از برترین مزیت های این ابزار نسبت به دیگر ابزارهای مطرح تحقیق کلمه کلیدی این است که استفاده از آن رایگان می باشد. به گفته سایت Ubersuggest، مهم ترین ویژگی ها و امکانات این ابزار شامل موارد زیر هستند:

آنالیز رقبا

با قرار دادن لینک سایت رقبای خود در این ابزار می توانید چشم انداز جامعی از وضعیت سئو سایت رقبا، محنوا، کلمات کلیدی، و رتبه های آن ها به دست بیاورید. این اطلاعات به دست آوردن این اطلاعات به شما کمک می کند تا استراتژی بهتری را برای جلو زدن از رقبای خود به تعیین کرده و رتبه های بالاتر را از آن خود کنید.

آنالیز SERP

اگر نمی دانید چه محتوایی برای سایت خود تولید کرده و یا از نوشتن محتواهایی که ترافیکی به سایت نمی آورند خسته شده اید، این بخش از این ابزار برای شما است. با استفاده از این بخش می توانید ببینید که رقبای شما با چه کلماتی رتبه گرفته و کدام عبارت ها و محتواها بیشترین ترافیک را برای آن ها به ارمغان آورده است. با این کار می توانید سروع به تولید محتواهایی کنید که علاوه بر آوردن ترافیک به سایت شما، کمک می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

کلمات کلیدی LSI و Long-tail

اگر نمی دانید از چه LSI ها و لانگ تیل هایی برای کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید، این بخش از ابزار Ubersuggest به داد شما می رسد. کافی است که کلمه کلیدی اصلی خود را در این سایت وارد کرده تا لیست لانگ تیل ها و LSI های آن را به دست آورید. استفاده از این کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا با کلمات بیشتری رتبه بگیرید.

آنالیز بک لینک

بک لینک ها از مهم ترین فاکتورها در رتبه بندی های گوگل هستند. این ابزار با بررسی بک لینک های سایت به شما کمک می کند تا آمار دقیقی از آن ها را به دست آورده و با پیدا کردن محتواهای مرتبط، بک لینک های قوی تری را برای خود به دست بیاورید.

آموزش استفاده از Ubersuggest

برای استفاده از این ابزار، ابتدا باید وارد سایت Ubersuggest شوید. مطابق عکس زیر، با چنین صفحه ای رو به رو می شوید.

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا روی گزینه Sign In کلیک کرده و با اکانت گوگل خود وارد سایت شوید تا بتوانید از تمام بخش های این ابزار استفاده کنید.

پس از وارد شدن سایت، کلمه کلیدی مورد نظر و یا آدرس وبسایت خود را در سرچ بار آن وارد نمایید. پس از آن وارد ابزار شده و با چهار بخش Dashboard، Keywords، Traffic، و Backlinks رو به رو می شوید.

Dashboard

در این بخش می توانید سایت خود را در Ubersuggest وارد کرده و به ربات های این ابزار اجازه دهید تا به طور مرتب سایت شما را کراول کنند. از مزیت های این کار این است که در صورت وجود مشکلی در سایت، به شما اطلاع رسانی می شود. همچنین، کلمات کلیدی برتر سایت و رتبه های آن ها را بررسی کرده و سایت خود را آنالیز نمایید. برای این کار باید دسترسی به Google Analytics و سرچ کنسول سایت خود را به Ubersuggest بدهید.

Keywords

بخش Keywords از مهم ترین بخش های این ابزار است. در این بخش می توانید LSI و Long-tail کلمات کلیدی مد نظر خود را پیدا کنید، ترافیک کلمات کلیدی سایت خود را به دست آورید، لیستی از پر ترافیک ترین کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنید، و هر چه که برای سئو سایت خود با کلمات کلیدی نیاز دارید را به دست آورید.

کلمه کلیدی مد نظر خود را در این بخش وارد کرده و گزینه Search را بزنید تا تمام اطلاعات مورد نظر خود، مانند جستجوی ماهانه، سختی کلمه کلیدی، و CPC را به دست آورید.

Traffic

در این بخش می توانید آمار دقیق از ترافیک ماهانه سایت خود و میزان رشد آن به دست آورید. این ابزار همچنین لیستی از پر ترافیک ترن کلمات کلیدی و صفحات سایت به شما ارائه می کند.

Backlinks

این بخش در آنالیز بک لینک های سایت بسیار قوی عمل می کند. در این قسمت می توانید لیستی از آمار بک لینک های سایت، سایت لینک دهنده، دامنه آن، انکرتکست، و اسپم اسکور سایت را به دست بیاورید. همچنین، می توانید با قرار دادن آدرس سایت رقبا در آن، لیستی از بک لینک های آن ها را پیدا کرده و با رقابت قوی تر در این حوزه، رتبه های بالاتر SERP را کسب کنید.

منبع:

https://wikidemy.ir/ubersuggest-seo-tool/





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 135
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: